ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות

שאלה שמעסיקה את בני גיל הזהב לא מעט היא: "מה עדיף בית אבות, דיור מוגן או דיור מוגן יוקרתי?",
יש שיטענו ויתעקשו שבכלל הכי טוב להישאר בבית, עם כל ההרגלים והזיכרונות.

אך חשוב להבין שעבור מבוגרים רבים הבית, בשלב מסוים עלול להוות איום, ויש לפרוץ את חומת ההרגל והפחד ולעבור למסגרת שתתאים לצרכיו החדשים של המבוגר.

מבוגר שחי בגפו יהיה הרבה יותר חשוף לסכנות, לאיומים ולהרגשת בדידות ולכן מומלץ בגיל מסוים לעבור לאחד המוסדות שמוצעים לבני גיל הזהב, שיעניקו טיפול חם ומשפחתי ובעיקר הרבה ביטחון והגנה. אז עדיין השאלה נותרת בעינה, במה לבחור? אם כן התשובה תלויה בכמה פרמטרים.

דיור מוגן

דיור מוגן מתאים למבוגרים שהם עדיין עצמאים בשגרת חייהם ומחפשים להמשיך אותה רק בתוך מסגרת חברתית מתאימה. הם נוסעים ונוהגים והולכים לחוגים באזור המגורים ומנהלים אורח חיים אינטנסיבי ועצמאי לגמרי. הסביבה של דיור מוגן לדתיים תעניק להם ביטחון ושירותים נוחים ובעיקר חיי חברה של אנשים בגילם ובמצבם.

היום אפשר למצוא דיור מוגן שמיועד לציבור הדתי, מה שמאפשר חיי חברה ושותפות הדדית בכל מה שקשור לחגים ושבתות וכו'. כמו כן, יש דיור מוגן יוקרתי שלרוב ממקום באזור יוקרתי כמו לצד הים, עם דגש על סטנדרטים גבוהים של חיים בריאים ובטוחים לצד חיי חברה ענפים ומרגשים.

בית אבות

בית אבות מיועד למבוגרים שסובלים יותר מבעיות בריאותיות ומתקשים בפעולות יומיומיות. יש כל מיני רמות של קושי, אך בבית אבות המבוגרים יקבלו סיוע בכל דבר. בית אבות יספק להם את כל מה שהם צריכים ממזון ועד לתרבות ופנאי במסגרת המקום וכל השירותים הבריאותיים והנפשיים להם יזדקקו.

ההבדלים בין השניים

הבדל המשמעותי בין בית אבות לדיור מוגן, או דיור מוגן יוקרתי הינו בעיקר באורח החיים השונה. מרכזי הדיור השונים ביניהם דיור מוגן לדתיים מספקים בתי מגורים רגילים כאמור עם חיי חברה פעילים במיוחד. בבתי האבות הדגש יהיה בעיקר על הצרכים היומיומיים של המבוגרים ששוהים בו, שכן לא כולם מסוגלים כבר לנהל חיי חברה ומה שהם זקוקים לו בעיקר זאת עזרה בפעולות הפשוטות של היום יום.

מעוניינים לדעת עוד פרטים?

אנא פנה אלינו ונחזור אליך ממש בקרוב




    שלחו הודעה
    היי :) צריך עזרה?
    היי :)
    איך אפשר לעזור?