תזונה נכונה לגיל השלישי

אכילה ותזונה נכונה משפיעות עלינו בכל גיל בצורה משמעותית ביותר

לצורה בה אנו אוכלים וסוגי המזון אותם אנו צורכים ישנה השפעה משמעותית על חיינו בדרכים שונות- על המשקל, על הבריאות, על ההרגשה הכללית ועוד. השפעה זו הולכת וגוברת עם השנים, כאשר אנשים בגיל השלישי מרגישים אותה בצורה משמעותית הרבה יותר מאשר אנשים צעירים, ולכן עליהם לדעת כיצד לאכול בצורה נכונה. תזונה נכונה לגיל השלישי יכולה להיות בעלת השפעה מטיבה על הבריאות של האדם, מצב רוח ומצבו הנפשי ועוד.

אז כיצד ניתן לשמור על תזונה נכונה לגיל השלישי?

צמצום שומנים: ראשית חשוב להבין כי בגיל השלישי הגוף מטפל בצורה פחות טובה בחומרים הדורשים עיבוד רב. ירידה בתפקוד הכבד והמעיים, וכן ירידה ביכולת הגוף לפנות שומנים מדפנות העורקים, גורמות לקשיים רבים בעיבוד שומנים בגוף ולהצטברות נזקים הנגרמים בגללם כגון טרשת עורקים באופן מהיר יותר מאשר זה הקיים באנשים צעירים. צמצום צריכת השומן היומי, בדגש על שומן רווי, מאפשרת התמודדות טובה יותר עם שינויים אלו ומונעת בעיות לבביות, צרבות, בחילות ועוד.

שמירה על רמות סוכר מאוזנות: הגוף מטפל פחות טוב גם בסוכר אותו אנו צורכים, כאשר עם הזמן מתפתחת עמידות לאינסולין ואנו רואים תנודות קיצוניות יותר של ערכי הסוכר שלנו בדם. לאור האמור, מומלץ לשמור על רמות סוכר מאוזנות באמצעות צריכה מבוקרת של סוכר וכן טיפול בסוכרת במידה והיא התפתחה כבר.

שתייה מרובה: מבוגרים נוטים לשתות הרבה פחות מצעירים בשל הירידה בפעילות הגופנית והחשיפה לשמש, אשר מורידות את הרגשת הצמא. מצב זה בעייתי ביותר וחושף אנשים רבים בגיל השלישי לסכנת התייבשות, אשר עלולה להיות אף קטלנית בגיל זה. לאור האמור, חשוב להקפיד על שתייה מרובה לאורך שעות היום גם אם לא בוצעה כלל פעילות גופנית באותו היום.

צמצום צריכת מוצרי חלב: היכולת שלנו להתמודד עם מוצרי חלב הולכת ויורדת גם היא עם השנים, עד שבגילאים מבוגרים מוצרי חלב עלולים להוביל לבחילות, שלשולים, דלקות ואף תגובות אלרגיות ברמות שונות. באמצעות הימנעות ממוצרי חלב אנו מסייעים לפעולת העיכול התקינה של הגוף. למרות האמור, חשוב לשים לב כי צורכים את כמות הסידן הדרושה גם ללא מוצרי חלב, וזאת באמצעות מאכלים ירוקים, תוספי מזון ועוד.

בנוסף לתזונה נכונה, חשוב לשלב פעילות גופנית בכדי לקיים אורח חיים בריא

לא ניתן לשמור על בריאות מיטבית בגיל השלישי רק באמצעות הקפדה על תזונה נכונה, וחייבים לשלב עם הדבר גם פעילות גופנית. תזונה נכונה לגיל השלישי בשילוב עם פעילות גופנית על בסיס קבוע מסייעות יחד בשמירה על הבריאות, הורדת התחלואה והצורך בתרופות, שיפור המצב הנפשי של אנשים מבוגרים ועוד, ולכן הינן בעלות השפעות חיוביות משמעותיות ביותר על איכות החיים בגיל השלישי במיוחד בדיור מוגן דתי.

מעוניינים לדעת עוד פרטים?

אנא פנה אלינו ונחזור אליך ממש בקרוב




    שלחו הודעה
    היי :) צריך עזרה?
    היי :)
    איך אפשר לעזור?